Promena ulja na Liberty 125 4T
Ulje se uvek menja kada je motor zagrejan, jer je ulje onda vruće, mnogo reće i lakše iscuri. Sa donje strane motora se vidi šraf za ispuštanje ulja, koji je potrebno odvrnuti. Za odvrtanje se koristi kvalitetni ključ 17 i pažljivo da ne proklizne. Malo ga popustite i onda pod motor podvučete posudu za staro ulje i pažljivo rukom odvrnete šraf.
Kada poteče ulje odvrnuti i čep za dolivanje ulja. A potom odvrnuti poklopac filtera i predfilter ulja da se staro ulje dobro iscedi.
Kvalitetno ulje koje se preporučuje za taj motor je MOTUL 5100 4T 10W-50
Da bi se promenio filter ulja, potrebno je cevastom osmicom odvrnuti dva šrafa i skinuti poklopac filtera i izvaditi filter. Gumica koja se nalazi na filteru se pažljivo obriše i vrati nazad u ležište u kanal oko rupe. Između filtera i rupe za sipanje ulja vidi se stakleni prozorčić za kontrolu nivoa ulja u motoru. Na njemu se mogu videti oznake MIN i MAX i trudite se da ulje u stanju mirovanja motora bude između oznaka. Za motor je izuzetno opasno i ako ulje bude preko oznake MAX, tako da ako se desi da previše uspete, bolje je ispustiti višak. Pravo stanje visine ulja se vidi tek kada sve vratite, uspete ulje i upalite motor da radi par minuta, da napuni filter, pa potom pustite da se ulje slegne i tek onda treba pogledati nivo.
Sa suprotne strane od otvora za dolivanje ulja, nalazi se predfilter, koji služi da zadrži krupnije čestice na situ. Da bi njega izvadili i očistili potrebno je odvrnuti veliku maticu broj 24 (nazire se rupa iza cevi od auspuha gde stoji predfilter). Kada se odvrne matica, potrebno je uhvatiti klještima plastični deo i samo se izvuče kompletno sito. Najbolje je sito oprati u benzinu i izduvati kompresorom. Vraća se tako što se sito samo utisne nazad u rupu do kraja i zavrne velika matica.
Na novi filter ili uložak filtera se stavlja opruga koja ga potiskuje na onu malu okruglu gumicu i tako ne dozvoljava da ulje prolazi pored filtera. Sada se samo sve vrati na svoje mesto. Poklopac filtera se može samo na jedan način vratiti, tako da ne postoji mogućnost da se pogreši. Potrebno je obrisati gumicu na poklopcu i dobro pritegnuti da ulje ne curi pored.
 
piaggio logo
Kod četvorotaktnih motora, za dugovečan siguran rad, najveću pažnju treba obratiti na ulje za podmazivanje motora. Preporuka svih proizvođača je da se pri svakoj promeni ulja obavezno promeni i filter ulja. Ulje se menja na intervalima koje je preporučio proizvođač ulja i to u zavisnosti od kvaliteta, ali treba znati da i ako niste prešli preporučenu kilometražu, vremenom ulje gubi svoja svojstva i potrebno ga je zameniti posle dve godine upotrebe, iako nije pređena predviđena kilometraža.
Za promenu ulja vam je potrebno oko 0,8 litara kvalitetnog ulja. Majstori preporučuju kvalitetno ulji i slažu se uglavnom da su to Motul ili Total sa gradacijom ili pravilnije viskozitetom 10W-50 ili 15W50. Obratite pažnju da je ulje za ćetvorotaktne motore.
Od alata je potrebna kvalitetna gedora 15 za ispuštanje ulja, okasta 10 za skidanje filtera i vilasti 24 za vađenje predfiltera.
sajt postavljen februara 2007    Ideja, izrada, održavanje  - Tićma
start   slikeF   slikeL   tehnikaF   tehnikaL   uputstva   uradi_samF   uradi_samL   sastavljanje   sklopoviF   sklopoviL   tuningF   tuningL   stylingF   stylingL   oglasi   klub     forum   sponzori
translated to the languages
sadržaj sajta
Piaggio