Styling ili izgled motora je ono što prvo primetimo. Piaggio Free je napravljen kao namensko vozilo za Italijansku poštu a vrlo malo je bio u slobodnoj prodaji, Zbog toga mu je izgled uradjen vrlo spartanski bez preteranog truda da se dopadne. Naravno pošto mi želimo da naši motori budu i malo dopadljivi moramo se potruditi da mu promenimo styling.

Za početak nekoliko sitnica koje će poboljšati izgled.
Promenom rukohvata pored lepšeg izgleda dobijate prijatniji hvat volana pošto su novi napravljeni većinom od silikona koji lepo leže u ruci i ne klize. Treba znati kako skinuti stare i namestiti nove. Najlakše je da u medicinski špric sipate vodu i ušpricavate ispod rukohvata i polako razmrdavate dok se rukohvat ne svuče sa volana. Da bi namestili novi potrebno je namazati unutrašnjost rukohvata vodom ali nikako uljem ili sapunom i navučete ga na volan, sačekate preko noći da se dobro osuši i stegne.
piaggio-free-styling
piaggio-free-styling
Kod kupovine treba obratiti pažnju na dimenzije. Originalni rukohvati su različitih dimenzija. Desni, zbog ručke gasa je većeg prečnika f24, a levi je f22. Ako ne nađete takve, znajte da se može razglaviti i onaj sa f22 na ručku od gasa!
piaggio-free-styling
Umesto originalnih teških i većinom zarđalih tegova na kraju volana, koji imaju svrhu pri nošenju teških torbi na prednjem nosaču, možemo ih zameniti sa lepim ukrasnim krajevima.
Prednost novih krajeva je da su montirani preko gumenih nastavaka koji ne prenose vibracije odnosno apsorbuju vibracije i zahvaljujući njima se smanjuje vibriranje celog volana.
piaggio-free-styling
Kapica ventila, zanimljiv detalj, koji se verovatno ni ne vidi, ali ima u 6-7 boja pa se možete malo poigrati!
Vrlo nepraktični, zadnji žmigavci se lako mogu skinuti, rupe na plastici popunite pre farbanja i umesto tih velikih i štrčećih zalepite male sa led diodama koje su mnogo elegantniji.
piaggio-free-styling
Naravno najveći uticaj na lep izgled ima lepo ofarban motor. Ako se pri tome uradi nešto nesvakidašnje, lepo uklopljeno i precizno urađeno sigurno će biti zapaženo. Ručni rad  koji je prikazao Feri iz Pančeva je za svaku pohvalu!
Zanimljivo  i atraktivno mesto za tablicu u stilu pravih čopera.
Tablica je pričvršćena na specijalni nosač koji je profilisan i zavrće se na šrafove od dekle.
piaggio-free-styling
piaggio-free-styling
piaggio-free-styling
dekla za piaggio free
Poliranje dekle.
Dekla koja pokriva varijomat i kvačilo je livena od aluminijuma pa se na nju nanosi farba koja je prilagođenja aluminijumskoj podlozi. Da bi se sprečilo ljuštenje nove farbe potrebno je na očišen aluminijum naneti specijalni voš prajmer pa tek onda farbati. Još jedna zanimljiva mogućnost je da se kompletna dekla fino ispolira i dobije se izuzetan izgled.
Ako zelite da polirate deklu, mora vam biti jasno da je to puno posla koje oduzima dosta vremena. Prvo je potrebno skinuti deklu sa bloka motora i poskidati sve delove koji smetaju.
premazana dekla sredstvom za skidanje farbe
Da biste došli do čistog metala potreban vam je SKIDOL (to je tečnost koja skida farbu) možete je kupiti u farbarama. Sa tom tečnošću uz pomoć četkice namažite poklopac i ostavite neko vreme da odstoji ( najbolje ostaviti preko noći da deluje)
skidanje farbe sa dekle
Nakon toga treba sa žicanom četkom, malo rušno, malo sa četkom na bušilici skidat dok se ne očisti lak sa poklopca.
smirglanje dekle
poliranje dekle za Free
dekla za free
Posle skidanja laka četkom treba početi šmirglanje (šlajfanje), i to sa šmirglicom P120 za dublje ogrebotine, a sa P400 i P600 za završno šmirglanje
Nakon toga treba deklu lepo ispolirati a najbolje da kupite polir pastu za poliranje aluminijumskih delova. Pasta se nanosi na deo i trlja sa pamučnom krpom ili specijalnom polir mašinom sa sunđerom.
Nakon 90 min poliranja izgleda ovako. Lep izgled koji će duže ostati takav ako se izlakira bezbojnim lakom da vremenom ne oksidira i potamni!
 
Pogled na manje žmigavce od led-dioda, koji izgledaju lepše na repu motora. Postoji mali problem kod ugradnje.
sportski rep
Vrlo elegantno rešenje za nosač kofera koji je odsečen i zavaren pod uglom. Kompetno se ishromira i daje stvarno sportski izgled zadnjem delu motora. Pored nosača zanimljivo je i zadnje štop svetlo u beloj boji. U tom slučaju sijalica se uzima u crvenoj boji da zadovolji zakonske i sigurnosne norme.
piaggio logo
sajt postavljen februara 2007    Ideja, izrada, održavanje  - Tićma
start   slikeF   slikeL   tehnikaF   tehnikaL   uputstva   uradi_samF   uradi_samL   sastavljanje   sklopoviF   sklopoviL   tuningF   tuningL   stylingF   stylingL   oglasi   klub     forum   sponzori
 
 
 
 
Evo jos zanimljivih rešenja za korištenje air brushpištolja. Za izradu ovakvih kreacija pored opreme potrebna je i umetnička crta.
Ovako urađen motor sigurno će biti uvek jedinstven i prepoznatljiv!
translated to the languages
sadržaj sajta
Štop svetla i pozicija od LED dioda

Ako neko hoće da pravi za Free-ja štop svetlo od led dioda, Nikola iz Niša je napravio odličan projekat. Pored odličnog  izgleda prednost  je  što mnogo manje troši struju, trajnije je, a i zanimljivije izgleda.  Šemu i pločicu je sam sastavio i može se preuzeti .
Šema: http://uploading.com/files/ENYVGZ9R/Sema.pdf.html
Pločica: http://uploading.com/files/Q8VMR3EM/Plocica.pdf.html

Dimenzije pločice moraju biti datih veličina kako bi se odlično uklopile pozadi u štop svetlu.
Led diode moraju biti crvene 5mm 2V, 20mA. U ovom slučaju ugrađene su  od 2500 mcd, ugao zračenja od 30 stepeni a mogu se staviti i jače i sa većim uglom zračenja.

 
Na šemi se  tačno vidi signal pozicije i štop svetla. Signal pozicije dolazi sa naizmeničnim naponom različite vrednosti u zavisnosti od gasa i kreće se u opsegu od oko 6 do 15V pa se taj napon pretvara u jednosmerni napon, pegla se i stabiliše na napon od 12V na koji ceo sklop radi. Signal štop svetla je jednosmerni i dolazi direktno s akumulatora.
Pločica se pričvrsti na mestu sijalice i reflektora a iza nje ubačena je mala pločica, najbolje je zalepiti to silikonom. Naravno razlika jačine svetla između pozicije i stop svetla može biti veća sa jačim led diodama tj, sa diodama koje imaju više milikandela (mcd).
Pošto je otpor na sijalicama mnogo veći nego kod led dioda, automat za žmigavce neće raditi pravilno, biće ubrzano treptanje kao kada je pregorela sijalica. To se može vrlo lako rešiti ubacivanjem paralelno otpornika od 30 oma koji uspostavi ravnotežu otpornosti i sve radi savršeno. Ili samo napred ubaciti jače sijalice, pošto su original 10W ubaciti od 20W i sve radi dobro!
Piaggio free original logo
Ovo je originalna free nalepnica koja je 3D i preko nje je prešpricana farba pa se dobio vrlo lep reljefni znak u boji motora.
 
Izuzetno zanimljivo i jedinstveno motor se može srediti sa malo truda. Neograničene mogućnosti se pružaju lepljenjem samolepljivih folija sa dizajnom koji možete sami smisliti ili naći neki od mnoštva gotovih rešenja. Jednostavno se lepi pomoću transfer folija pomoću koje se prenese kompletan tribal i samo prisloni na odgovarajuće mesti i dobro istrlja krpom.
Za sve savete i želje najlaše je da se obratite direktno firmopiscu koji ima urađene kompletne mere za free tako da možete samo reći kakve natpise, šare ili tribale želite i koju boju a sve vam stiže poštom na kućnu adresu.
Lepljenje je jednostavno, pomoću transfer folije koja je već pripremljena.
Telefon za naručivanje je 021/493-555 Kice Novi Sad.
Sve se radu sa Oracal folijama koje su trajne i postojane na spoljašnjim vremenskim uslovima. Zanimljivo je što povremeno možete promeniti kompletan dizajn motora i sa sitne pare imate potpuno drugačiji motor.
Umesto standardnog volana postavljen je str8-ov volan koji daje sposrtski izgled motoru. Zanimljivo rešenje je ubacivanje prednjih farova sa aerox-a u plastiku, koji su se lepo uklopili ali je bilo potrebno truda za uklapanje.
Piaggio
 
Nenad je radio malo na koferu i ugradio amortizere (oni za namestaj -150 din. komad). Ako vam poklopac pada i sam se zatvara ovo je odlično rešenje.
Koristio je delove koji dodju uz amortizere čak i šrafove. Jedino se mora seci jedan nosac, na slici desno je orginal nosac koji je isekao i izbusio rupu f3 i pričvrstio za kofer.