Da bi se postigla idealna smeša, odnos vazduha i benzina treba biti najmanje 14,5 vazduha naspram 1 dela benzina , a idealno bi bilo 15:1, a najviše 15,5:1. Ne postoji nikakav način da se to proveri u kućnim uslovima samo se mora imati osećaj.
1. Počinje se štelovati tako da se prvo namontira jako velika glavna dizna. Glavna dizna zavisi od toga, koji kit imaš na skuteru, koji auspuh i kakvo je vreme napolju (pritisak u vazduhu, količina vlage).
E sada ako je glavna dizna prevelika onda je smeša prebogata. Onda ima previše benzina u odnosu na vazduh ( pogledaj one odnose pre navedene). Kod prevelike dizne motor ima manje snage, i trokira pri startu i kroz vožnju na nekim otvorima gasa. Trokiranje na startu se čuje slično kao kada kreće 4t skuter ( ne po zvuku iz auspuha nego po radu motora kao da ima previše taktova). Ili kao da se vozi pod čokom stalno. Smeša se kontroliše tako da nađeš ravnicu dugu oko 800m i voziš motor stalno sa punim gasom, onda još dok voziš ugasi motor i naglo zakoči. Izvadi svećicu pa pogledaj kakva je boja njene elektrode. Boja kod prebogate smeše je tamnosmeđa nalik na crnu ili čak malo mokra. Kod prebogate smeše se ništa ne može pokvariti, motor nema samo optimalnu snagu i povećana je potrošnja.
2. Ako je dizna premala onda ima premalo benzina u odnosu vazduh:benzin. Takva smeša se zove siromašna. OPREZ kod ovoga slučaja. Motor ima dobre performanse ali zidovi cilindra se pregrevaju. Može se čak zapeći klip za cilindar i motor stane i kada se ohladi opet se lako upali i opet vozi. Ovakvu smešu prepoznamo na isti način vožnje kao što je gore navedeno, samo je sada boja svećice bela ili siva. Vožnja pod presiromašnom smešom je štetna za cilindar zato pazite što radite.
Dok je dizna premala motor često teško upali a kad mu se da gas onda se ugasi jer dolazi previše vazduha u cilindar.
3. Ako motor kod 1/3 otvora gasa, ne prima dobro gas, onda nije dobro podešen položaj igle. Kad želimo doći do igle moramo skinuti onaj mali poklopac na vrhu karburatora. Na igli se nalazi mali osigurač (seger), kad njega pomaknemo prema dužem delu igle, smjesa je bogatija (ne jako kao kada stavimo preveliku diznu) u području 1 i 3 otvora gasa. A kada pomaknemo prema kraćem djelu onda je siromašnija u tom srednjem području gasa.
Na kraju kod pravilno podešenog karba boja svećice na punom gasu bi trebala biti kao bela kafa odnosno svetlo smeđa boja, ne bi smeo trokirati na bilo kojem otvoru gasa i treba pravilno da prima gas.
Postoje još ona dva šrafa na karburatoru.
Jedan je za ler gas koji se šteluje po sluhu , a onaj mali pored je za smešu na leru i
kroz vožnju (isto malo utiče) on bi trebao biti 720 stepeni (dva kruga) odvrnut od skroz zategnutog.
ŠTELOVNJE KARBURATORA NIJE POSAO OD 5 MINUTA, tu je već potrebno znanje i iskustvo.
Ali kad sami pravilno naštelujete onda ćete videti da nije teško.
Puno ljudi misli da ako stave veću glavnu diznu da će motor imati bolje performanse,
zato jer će kao više benzina dolaziti u cilindar. TO NIJE TAČNO!